Använd gärna digital registrering

Betaltjänster erbjuder oftast designintegrering eller att koppla informationen till ett faktureringssystem


Innehåll

Ska informationen kopplas till ett faktureringssystem?

Viktiga datum till tidsplanen:
Öppna anmälan till mötet
Early bird deadline
Sista anmälningsdag

 

Registrering och deltagarhantering

 

Här är några tips att tänka på vid anmälan och registrering av deltagare. För möten som överstiger 100 deltagare rekommenderas alltid digital deltagarhantering. Hantering av budget och särskilda önskemål från deltagare blir enklare att hantera. Om mötet dessutom erbjuder sina deltagare någon form av intyg eller diplom rekommenderas också digital registrering som både underlättar att göra intygen och att spara information om deltagare som längre fram i tiden kan behöva ett nytt dokumentet.

  • Bestäm ”early-bird” och sista anmälningsdag
  • Bestäm pris/kostnad för deltagande
  • Ska det finnas extrapris för gruppanmälan, ska mötet erbjuda seniorrabatt?
  • Hur ska anmälningsproceduren se ut: online, på papper eller både och?
  • Bestäm vilka betalningsalternativ som ni önskar hantera – faktura? Kort? Kontant?
  • Bestäm hur avbeställningsvillkoren ska vara utformade?
  • Skapa anmälningsformuläretKom särskilt ihåg
    i. Kostpreferenser
    ii. Logi önskemål
    iii. Föranmälan till specialsammanträden eller workshops
    iv. Deltagande i det sociala programmet
  • Fundera om det ska vara möjligt att anmäla sig till mötet on-site och i så fall vilken personal som kan hjälpa till med det?
  • Skicka bekräftelse till anmälda deltagare när deras betalning blivit bekräftad

TIPS!
Online registrering är mer professionell, säker och mer pålitlig än pappersbaserad anmälan. Det gör också budget upplägget och organiseringen av mötet enklare.